AnasayfaBlogTüketicilerin Alışveriş Merkezlerindeki Satın Alma Davranışları

26.04.2020

Tüketicilerin Alışveriş Merkezlerindeki Satın Alma Davranışları

Tüketicilerin Alışveriş Merkezlerindeki Satın Alma Davranışları; Teknolojik gelişmeler, değişen ekonomik koşullar ve yaşam koşulların zorlaşma yönündeki değişimi, tüketici davranışlarında da büyük oranda değişime sebep olmuştur. Tüketicilerin kişisel zamanlarının kısıtlı olması ve bu kısıtlı sürede birden fazla ihtiyaçlarını zaman kaybetmeden aynı mekânda gerçekleştirme istekleri ise tüketicileri alışveriş merkezlerine yönlendirmiştir. Alışveriş merkezlerinde alışveriş ihtiyacı dışında, sosyalleşmek, yeme-içme, kültürel aktivitelere katılma, ailece vakit geçirebilme, günlük rutin işlerini görebilme gibi pek çok aktiviteyi gerçekleştirebilen tüketiciler için, alışveriş merkezleri birer yaşam merkezine haline dönüşmüştür. Tüketicilerin alışveriş merkezlerine olan bu ilgisi ve alışveriş merkezlerinin kent yaşamına getirdiği yeni tarzın hızla benimsenmiş olması da bu alandaki yatırımın dünyada olduğu gibi Türkiye’de de artmasına ve son yıllarda alışveriş merkezlerinin sayısının artmasına sebep olmuştur. 

Alışveriş merkezi yönetimleri ise, bu rekabete karşı en büyük savunma aracı olan marka konumlandırmaları ve stratejik pazarlama yönetimi ile bu süreci etkili hale getirmişlerdir. Bununla birlikte çok fazla sayıda ziyaretçi alan AVM’lerin daha etkin kullanılabilmesi, mağazaların daha fazla satış yapabilmeleri adına AVM içerisinde satışa doğrudan etki edecek reklam mecraları oluşturulmuştur. Türkiye’nin açık hava reklam sektöründe 20 yılı aşkın süredir faaliyet gösteren AVMECRA, bu yatırımlarda büyük oranda öncülük etmiştir. Toplamda 10 özel şehirde 19 Alışveriş Merkezi içerisinde reklam mecralarında yatırım yapan AVMECRA, tüketicilerle reklam verenleri daha hızlı buluşturma noktasında önemli bir rol oynamaktadır.  

Ayrıca MovieLed (Led Ekran) kullanılan “Video Analiz” yüz tarama uygulaması sayesinde, ekranda yer alan reklamı kimlerin izlediğini, ne kadar süreyle baktığını veya kadın – erkek, yaş, yaş grupları gibi tüm detaylara erişilmektedir. Bu analizler ve ölçülebilir reklamlar sayesinde Açıkhava reklamcılık, reklam verenler nezninde daha da önemli hale gelmiştir.  

Video analiz teknolojisi kullanılarak, hedefleme konusunda offline reklamcılığa yeni bir soluk getirecek. Örneğin; Ekranın önünden geçen kişinin hangi yaşta olduğunu tespit edilerek, o yaş grubuna yönelik reklam veya içerikler gösterilecek. Bu teknoloji sayesinde hedef odaklı ihtiyaca yönelik reklamları sıkça göreceğiz.